torsdag 26 augusti 2010

The second day in school! :)

Hej igen!! :D Kom precis hem från andra dagen i skolan. Det har faktiskt gått mycket bättre än jag trodde! :D och kan hänga med hyfsat bra på lektionerna xD fast är heelt slut efter skolan! Men alla är väldigt hjälpsamma och snälla, de gör allt för att vi utbytesstudenter ska trivas och må bra! Första dagen fick vi utbytesstudenter en varsin mugg med ett anteckningsblock, pennor och godis xD :D hahah fast är väldigt glad att jag tränar här, för den feta maten går verkligen inte att komma undan, den finns liksom överallt! och i affärerna finns typ inga andra alternativ :O But me likey! (a) hihi och min värdfamilj är riktiga amerikanska livsnjutare, på köksbordet står massa munkar, och i frysen säkert 10 olika glass sorter! hahah. Fast det som förvånar mig är att de är ganska smala ändå, fast Jerald kan jag förstå eftersom han är på farmen varje dag, men Joellen däremot är jag lite förvånad över :O haha är glad att de inte kan svenska just nu (a) I skolan är maten också väldigt annorlunda faktiskt! Till maten finns det mjölk och oboy att dricka, och maten brukar bestå av chicken nuggets och ris osv. :) fast vi har bara 20 minuter lunch eller nåt så det gäller att äta snabbt, när man är van vid 45 min eller nåt i Sverige xD Men första lektionen har jag High School band! och då spelar jag bastrummor hahah såna där som man hänger över magen, så vi ska typ marschera och spela på alla fotbollsmatcher! haha :D och efter det är det american history, geometry, biology, English, FCCLA (typ bakgrupp) och sen gymträning, där det är typ över 20 killar och 5 tjejer haha. Fast tror de tycker det är lite kul att få visa och hjälpa oss tjejer, och det är ju inte helt fel för oss heller att få lite vägledning av en het fotbollskille! mihi.. Sen varje dag efter sista timmen har jag cross coutry, och då springer vi typ 3 mil eller mer varje träning! :O Känns som jag ska dö och drunkna i svett, menmen känns jättebra efteråt och det ger ju resultat iaf! :D Men jag trivs bra i skolan helt enkelt! :D :) men har inte direkt fått de riktiga vännerna än, utan det blir att man går runt och pratar lite med alla :) fast saknar vänner och  familj där hemma väldigt mycket! <3 :( men jag försöker njuta av varje stund och dag så gott jag kan, för jag kommer bara uppleva det här året en gång, och det ska jag ta vara på!  <3 :) och fort kommer det gå.. sen när jag kommer hem kan jag inte vrida tillbaka tiden och uppleva det här igen, men då är det minnena jag får leva på istället!! <3 :) Men nu ska jag kila! pusshej! <3 <3 // Soffii

2 kommentarer:

  1. passa på o njut av munkarna...tänk på oss som bara får äta knäckebröd o havregrynsgröt ...

    SvaraRadera
  2. Vi har oxå testat USA maten ,den är mustig och mycke gott . Du får idrotta och springa 3 mils för varje munk :-) ha ha ha . Kul och spännande att läsa din blogg och hur du har det .
    Mormor o morfar

    SvaraRadera